2024 m. vasario 13-16 d. vyko pasaulinė ekologiško maisto ir natūralios bei ekologiškos kosmetikos mugė BIOFACH ir VIVANESS, kurioje 2550 dalyvių iš 94 šalių pristatė savo produktus.

Ekologinis sektorius kasmet vasario mėnesį renkasi Niurnberge į BIOFACH – pirmaujančią pasaulyje ekologiškų maisto produktų mugę. Gausus sertifikuotų ekologiškų produktų asortimentas parodo jų įvairovę. Pieno produktai, vaisiai, daržovės, grūdai, ankštiniai augalai, riešutai, konditerijos gaminiai, gėrimai ir daugybė kitų maisto produktų ir žaliavų; kosmetikos, tekstilės ir kiti gaminiai; įvairūs technologiniai sprendimai ir idėjos – gausybė pasiūlymų laukė parodos lankytojų ir dalyvių.

Neatsiejama šios pasaulyje pirmaujančios mugės dalis yra BIOFACH kongresas.

Erdvė globalioms problemoms aptarti

BIOFACH parodos ekspozicijos pristatė produktus, o kongresų salėse buvo aptariamos ekologinio sektoriaus aktualiausios problemos. Pagrindinis dėmesys skirtas temoms: maistas ateičiai ir maisto gamybos grandinės, klimato kaitos tendencijos ir galimybės atkurti pažeistas gamtos sistemas, žmogaus ir planetos gerovės santykis, gyvenimo būdo, bendruomenės ir tapatybės santykis bei kitos šių dienų aktualijos, susijusios su ekologine gamyba, klimato kaitos problemos, žmogaus veikla Žemėje.

BIOFACH 2024 forume ekspertai pateikė gerosios praktikos pavyzdžius, diskutavo apie iššūkius ir galimybes. Kartu buvo ieškoma sprendimų ir kelių, kaip pereiti prie ekologiškesnės mitybos.

Ambicingi Vokietijos tikslai

Vokietijos federalinė maisto ir žemės ūkio ministerija užsibrėžė ambicingą tikslą–  iki 2030 m. viešojo maitinimo įstaigose naudoti 30 proc. ekologiško maisto. Tai sudėtingas tikslas sektoriui, kuriame 2022 m. ekologiškų produktų dalis buvo tik 2 proc. (Šaltinis: 2023 m. BÖLW pramonės ataskaita). Nacionalinės finansavimo schemos, sertifikavimo reglamentai bus skirti padidinti ekologiškų ingredientų skaičių viešajame maitinime ir sumažinti maisto švaistymą.

Išrinkti ir apdovanoti populiariausi gaminiai.

Tris dienas BIOFACH ir VIVANESS mugėse lankytojai galėjo balsuoti už labiausiai patikusį produktą. 2024 metais buvo galima balsuoti ne tik stenduose, bet ir skaitmeninėje renginių platformoje. Daugiausiai dėmėsio nusipelnė 7 kosmetikos ir kūno higienos gaminiai bei 6 maisto produktai.